فرمت فایل: ورد - Word
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 55
تاريخچه دياگ واژه دياگ از اواخر دهه 70 در ايران باب شد و به خصوص در اوايل دهه 80 و با حضور پژو 206 بيشتر به گوش همگان مي رسيد. از اواسط دهه 1990 ميلادي که ورود خودرو به ايران محدود شد، بالطبع سر و کار تعميرکاران هم بيشتر با خودروهاي ايراني بود که سردمدار آنها پزو و پيکان و پرايد بودند. هيچ يک از اين خودروها از سيستمهاي انژکتوري استفاده نمي کردند و بنابراين بحث تعمير و عيب يابي همچون حرفه اي سنتي و سينه به سينه همچنان در سطح کشور جاري بود. در اواخر دهه 1370 شمسي و با معرفي خودروهاي با موتور انژکتور (مثل پرشيا) کم کم بحث استفاده از دستگاههاي عيب ياب جهت تعمير و عيب يابي خودروها شروع شد .با توجه به اکثريت قريب به اتفاق خودروي پژو، دستگاه اصلي اين شرکت به نام DIAG2000 جاي پاي خود را بين تعميرکاران نمايندگيهاي مجاز ايران خودرو باز نمود. با گذر زمان و حذف قسمت عددي 2000 اين دستگاه به نام DIAG شناخته شد و حتي پس از آن واژه و مصدر "دياگ کردن" يا "دياگ زدن" خودرو هم جاي خود را در محافل عمومي و تخصصي باز کرد.و اما واژه Diag بر گرفته از لفظ انگليسي Diagnosis است که به مفهوم "عيب شناسي" يا "تشخيص ناخوشي" بوده و در گذشته (و حال) به کار پزشکان و اطبا مرتبط بوده است که با گرفتن شرح حال و انجام آزمايشات مختلف و کنار هم گذاشتن آنها به نوع يا علت بيماري شخص پي برده مي شود. در صنعت خودرو نيز به هرگونه ابزار و يا وسيله اي که به تشخيص عيب کمک کند Diagnostic Tool گفته مي شود، صرف نظر از اينکه آيا يک وسيله پيشرفته کامپيوتريست يا وسيله ساده مکانيکي.هم اکنون مصدر " دياگ زدن" در بين عوام جاري است که از لحاظ زبان شناسي عوام مورد قبول بوده ، اما مورد اشتباه استفاده از لفظ Diag2000 است که
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .